حضور کیمیا علیزاده با پرچم سفید تیم پناهندگان در المپیک توکیو

به گزارش تور انگلیس، علیزاده به رویترز گفته است: حالا همه چیز خوب است. نکته مهم این است که من می توانم زندگی شخصی و ورزشی خود را با هم داشته باشم.

حضور کیمیا علیزاده با پرچم سفید تیم پناهندگان در المپیک توکیو

کیمیا علیزاده تکواندوکار ایرانی که هم اینک برای پناهندگی به آلمان مهاجرت نموده، میخواهد در المپیک توکیو با پرچم سفید و در قالب تیم پناهندگان حضور یابد.

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر نوشت نخستین ورزشکار زن ایرانی که پیروز شد در المپیک 2016 ریودوژانیرو یک مدال المپیکی (برنز) را برای ورزش زنان ایران به ارمغان بیاورد، میخواهد تابستان سال جاری با پرچم سفید تیم پناهندگان، در المپیک توکیو شرکت کند.

علیزاده سال گذشته پس از چندین پیشنهاد برای حضور در تیم های ملی تکواندو هلند، کانادا، بلژیک و بلغارستان در نهایت با کسب پناهندگی، آلمان را برای اقامت برگزید.

علیزاده به رویترز گفت: تکواندو زندگی من را تغییر داد... وقتی مدال گرفتم من اولین ورزشکار زن ایران بودم و بعد از آن همه مردم من را می شناختند و ... این سخت بود.

این دختر 22 ساله که اکنون در شهر اشافنبورگ در ایالت بایرن زندگی می نماید؛ با همسرش در حال تمرین است و می تواند در مسابقات مقدماتی اروپا در ماه می 2021 در صوفیه بلغارستان برای کسب سهمیه و بلیط المپیک توکیو، رقابت کند.

به نوشته رویترز، این ورزشکار جوان میخواهد به تیم پناهندگان المپیک بپیوندد، تیمی که در ماه ژوئن 2021 از بین 55 ورزشکار در 12 رشته ورزشی انتخاب خواهد شد.

اتحادیه (فدراسیون) تکواندو آلمان اعلام نموده که رییس این اتحادیه تابستان گذشته با وزیر کشور آلمان در خصوص شرایط پناهندگی علیزاده تماس گرفته است. بنا به اعلام این اتحادیه کیمیا علیزاده سومین ورزشکار پناهنده به آلمان است.

علیزاده به رویترز گفته است: حالا همه چیز خوب است. نکته مهم این است که من می توانم زندگی شخصی و ورزشی خود را با هم داشته باشم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 860

به "حضور کیمیا علیزاده با پرچم سفید تیم پناهندگان در المپیک توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور کیمیا علیزاده با پرچم سفید تیم پناهندگان در المپیک توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید