خبرنگاران تجار حلبچه برای سرمایه گذاری مشترک با ایران اعلام آمادگی کردند

به گزارش تور انگلیس، کرمانشاه- خبرنگاران- رییس اتاق بازرگانی استان حلبچه عراق اظهار داشت که تجار این استان برای سرمایه گذاری مشترک با سرمایه گذاران ایرانی در مناطق مرزی آمادگی دارند.

خبرنگاران تجار حلبچه برای سرمایه گذاری مشترک با ایران اعلام آمادگی کردند

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، پیشوا احمد محمود که به همراه هیاتی تجاری به کرمانشاه سفر نموده است، روز پنجشنبه در ملاقات با مدیران استان در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، از ریشه تاریخی تعاملات 2 استان سخن به میان آورد و گفت: ایران همیشه یار دیرین مردم اقلیم کردستان عراق بوده که از جمله مهمترین این حمایت ها را می توان در زمان بمباران شیمیایی حلبچه دید.

وی با بیان اینکه آماده توسعه تعاملات مالی با کرمانشاه و تجار ایرانی هستیم، اظهارداشت: در سال های اخیر سه تفاهم نامه همکاری بین کرمانشاه و حلبچه امضا شده است که نشان از تمایل 2 طرف برای گسترش روابط دارد.

رییس اتاق بازرگانی حلبچه با استقبال از سرمایه گذاری مشترک در مناطق مرزی، شرح داد: آماده سرمایه گذاری های مشترک در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی در مناطق مرزی هستیم.

احمد محمود، به وجود دشت های حاصلخیز در حلبچه اشاره نمود و گفت: می توانیم زمینه را برای حضور کشاورزان و فناوری های کشاورزی در این استان فراهم سازیم.

وی، خواستار حضور پررنگ تر تجار ایرانی در بازار عراق شد و گفت: علاوه بر کالاهای مصرفی ما مشتاق با همکاری با ایران در زمینه خدات فنی مهندسی هستیم.

راه اندازی حمل یکسره کالا به عراق

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز در این نشست بر گسترش روابط تجاری با اقلیم کردستان عراق تاکید نمود و گفت: برای توسعه روابط مالی ایران با اقلیم کردستان عراق علاوه بر آمادگی تجار مقامات دولتی نیز باید پای کار باشند.

کیوان کاشفی، با اشاره به رسمی اعلام شدن مرزهای شوشمی و شیخ صله از سوی دولت ایران اضافه کرد: از مقامات دولت عراق تقاضا داریم که فرایند رسمی کردن این مرزها را تسریع نمایند.

وی به امضا اسناد همکاری بین کرمانشاه و استان حلبچه اشاره و اعلام کرد: راه اندازی مرکز داوری مشترک بین اتاق های بازرگانی 2 استان به منظور حل مسائل احتمالی در زمینه معاملات مالی در این اسناد دیده شده است.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه، راه اندازی حمل یکسره کالا بین 2 کشور و تابعیت از روش های حمل و نقل بین المللی و حذف فرایند تخلیه و بارگیری را نیز ضروری دانست.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 805

به "خبرنگاران تجار حلبچه برای سرمایه گذاری مشترک با ایران اعلام آمادگی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تجار حلبچه برای سرمایه گذاری مشترک با ایران اعلام آمادگی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید