خبرنگاران همکاری محیط زیست با قوه قضاییه برای جرم انگاری تخریب محیط زیست

به گزارش تور انگلیس، تهران - خبرنگاران - تفاهم نامه همکاری میان پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست و پژوهشگاه قوه قضاییه به امضا رسید و بر اساس آن بر همکاری های علمی در زمینه جرم انگاری و تخریب محیط زیست تاکید شد.

خبرنگاران همکاری محیط زیست با قوه قضاییه برای جرم انگاری تخریب محیط زیست

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، جلیل بادام فیروز رئیس پژوهشکده در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: همکاری با موسسات علمی و پژوهشی کشور در برنامه های مستمر پژوهشکده بوده و همکاری با پژوهشگاه قوه قضاییه می تواند فصل جدیدی از همکاری های محیط زیست را رقم بزند.

وی با تأکید بر انجام تحقیقات و پژوهش های کاربردی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال 94 با ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست، تأکیدات فراوانی روی مباحث محیط زیستی داشتند که ضرورت دارد جهت عملیاتی کردن این سیاست ها همکاری های علمی در زمینه جرم انگاری و تخریب محیط زیست با دستگاه قضایی داشته باشیم، بنابراین در این زمینه ها نیازمند همکاری دستگاه قضا و پژوهشگاه قوه قضاییه هستیم.

وی ادامه داد: آسیب شناسی آراء قضایی صادره در حوزه محیط زیست، مطالعه و تحقیق در راستای جرم انگاری تخریب محیط زیست می تواند بخشی از همکاری های علمی بین دو موسسه باشد.

بادام فیروز، با بیان اینکه پژوهشکده محیط زیست نیازمند برنامه ریزی فکری و ظرفیت سازی است گفت: این پژوهشکده اهمیت راهبردی برای سازمان حفاظت محیط زیست دارد و باید از همه ظرفیت ها برای توانمندسازی این سازمان استفاده کرد.

در ادامه، رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با تأکید بر اهمیت مسائل محیط زیستی به ویژه از منظر حقوق عامه گفت: برخی چالش ها و مسائل در پرونده های محیط زیستی و قوانین مرتبط با حوزه محیط زیست وجود دارد که این چالش ها با بررسی رویه های قضایی و آسیب شناسی قوانین موجود قابل حل است.

سیدحجت اله علم الهدی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه قوه قضاییه و پژوهشکده محیط زیست، با تأکید بر ارتباط و تعامل بیشتر میان دو پژوهشگاه گفت: در این ارتباط دو سویه، پژوهشکده محیط زیست می تواند از ظرفیت های قوه قضاییه استفاده کند زیرا پژوهشگاه قوه قضاییه به عنوان واسطه بین نهادهای علمی و دستگاه قضایی عمل کرده و برای همکاری آمادگی کامل دارد.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با بیان اینکه رویکرد این پژوهشگاه مدیریت پژوهشی است، افزود: تلاش ما این بوده که با مراکز آموزشی و پژوهشی و نهادهای متولی مکاتبه کرده و از آنها در امور پژوهشی حداکثر بهره مندی را داشته باشیم.

علم الهدی با بیان اینکه پژوهشگاه قوه قضاییه مجوز وزارت علوم و تحقیقات را دارد، گفت: پژوهشگاه قوه قضائیه در اصل مرکز تصمیم سازی پژوهشی در دستگاه قضایی است و اقدامات علمی را در راستای تامین نیازهای مجموعه قضایی و ارائه راه حل برای برطرف ساختن مسائل انجام می دهد.

همکاری در آرای مرتبط با پرونده های محیط زیستی

وی با بیان اینکه ویژگی مهم پژوهشگاه قوه قضاییه دسترسی به آرا و رویه های قضایی است افزود: رویکرد اصلی پژوهشگاه با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه، استفاده از ظرفیت های بیرونی برای همکاری های پژوهشی است که در این زمینه با نهادها و موسسسات آموزشی، پژوهشی، حوزوی، دانشگاهی و اجرایی مرتبط هستیم.

علم الهدی با تاکید بر همکاری و هم افزایی علمی با پژوهشکده محیط زیست، گفت: با توجه به فعالیت پژوهشکده استخراج آرای قضایی در پژوهشگاه قوه قضائیه، می توان در حوزه صدور آرای مرتبط با پرونده های محیط زیستی همکاری داشت.

آسیب شناسی حقوقی و قضایی پرونده های محیط زیستی

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه ادامه داد: به طور قطع چالش های بسیاری در پرونده های محیط زیستی وجود دارد که این چالش ها و مسائل با آسیب شناسی و همکاری دو جانبه قابل حل است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 416

به "خبرنگاران همکاری محیط زیست با قوه قضاییه برای جرم انگاری تخریب محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همکاری محیط زیست با قوه قضاییه برای جرم انگاری تخریب محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید