خبرنگاران کاهش بی سابقه رشد مالی قطر در 8 سال گذشته

به گزارش تور انگلیس، تهران - خبرنگاران - شبکه خبری الجزیره قطر چهارشنبه شب در گزارشی اظهار داشت که اقتصاد این کشور در چهارماهه دوم امسال میلادی، 6.1 درصد کاهش یافته که این میزان در هشت سال گذشته بی سابقه است.

خبرنگاران کاهش بی سابقه رشد مالی قطر در 8 سال گذشته

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، الجزیره گزارش داد: اقتصاد قطر در میان محدودیت های اعمال شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، دستکم از سال 2012 بدترین عملکرد را داشته است.

براساس برآورد سازمان برنامه ریزی و آمار قطر، فراوری ناخالص داخلی این کشور ثروتمند گازی از آوریل تا ژوئن (فرودین /تیر) 6.1 درصد کاهش یافته است.

شیوع ویروس کووید-19 ضربات مهلکی به بخش های حمل ونقل، انبارداری، خورده فروشی، اقامت وخدمات تفریحی در عظیم ترین شرکت حمل گاز طبیعی مایع در دنیا در قطر وارد نموده است.

براساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، فراوری ناخالص داخلی قطر در امسال 4.5 درصد کاهش خواهد یافت که کمترین میزان رکود مالی در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

کاهش کمتر رشد مالی در قطر شاید به خاطر اقدامات پیشگیرانه دوحه برای مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع کرونا باشد، به همین دلیل اتاق بازرگانی قطر فروردین ماه 99 به منظور کاهش آثار مالی ناشی از اقدامات بازدارنده اتخاذ شده برای در امان ماندن شهروندان و اتباع خارجی مقیم این کشور از ویروس کرونا طرح موسوم به همبستگی با هدف حمایت از شرکت های کوچک را در پیش گرفت.

بیش از 38 میلیون نفر در سراسر دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده و یک میلیون و 90 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

دولت ها، مردم خود را در خانه نگه داشته و کسب و کارها را با اعمال محدودیت های سخت جهت مهار همه گیری ویروس کرونا تعطیل نموده اند.

آمریکا، هند و برزیل سه کشوری هستند که بیشترین بیماران کرونایی در دنیا را دارند، بطوری که تنها در ایالات متحده، شمار مرگ و میر کرونا به بیش از 220 هزار نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 557

به "خبرنگاران کاهش بی سابقه رشد مالی قطر در 8 سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش بی سابقه رشد مالی قطر در 8 سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید