رهبران آسیا و اروپا باید درباره کره شمالی و دریای جنوبی چین مذاکره نمایند

به گزارش تور انگلیس، نخست وزیر ژاپن گفت: اجلاس رهبران آسیا و اروپا باید در مورد مسائل مربوط به کره شمالی و دریای جنوبی چین بحث و گفتگو نمایند.

رهبران آسیا و اروپا باید درباره کره شمالی و دریای جنوبی چین مذاکره نمایند

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن امروز آدینه در سخنانی تاکید نمود: رهبران آسیا و اروپا باید در اجلاسی که در شهر اولان باتور پایتخت مغولستان برگزار شده، درباره کره شمالی و دریای جنوبی چین مذاکره نمایند.

اظهارات نخست وزیر ژاپن در شرایطی است که دادگاه بین المللی لاهه روز سه شنبه با صدور رای نهایی 497 صفحه ای اعلام کرده است که ادعاهای چین درباره مالکیت جزایر و منابع و ذخایر دریای جنوبی چین، بی پایه و اساس است.

طی دو سال اخیر چین دعاوی دریایی گسترده ای در دریای جنوبی این کشور مطرح کرده است که توسط کشورهایی مانند فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و تایوان با ساخت چندین جزیره مصنوعی و باندهای فرودگاهی نقض شده است.

اقدامات کره شمالی در ماه های اخیر با محکومیت بین المللی روبرو شده است.کره شمالی 6 ژانویه چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده و در ماه فوریه نیز یک ماهواره را با استفاده از موشک بالستیک به فضا پرتاب کرده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 111

به "رهبران آسیا و اروپا باید درباره کره شمالی و دریای جنوبی چین مذاکره نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران آسیا و اروپا باید درباره کره شمالی و دریای جنوبی چین مذاکره نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید