روایت آقای بازیگر از شرایط سخت کرونایی ، تنها راه برای شکست کرونا

به گزارش تور انگلیس، مهرآوران، بازیگر به دانشجو گفت: کرونا دردی است که صرفا با اتحاد انسان ها می تواند بیرون برود. در مساله کرونا هم تک تک افراد مسئول هستند و هم دولتی که مسئولیت یک مملکت را برعهده دارد.

روایت آقای بازیگر از شرایط سخت کرونایی ، تنها راه برای شکست کرونا

عزت الله مهرآوران بازیگر پیشکسوت عرصه طنز و دارنده نشان درجه یک هنری وزارت علوم و وزارت ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگا فرهنگی خبرنگاران درباره روزهای سخت کرونایی گفت: به قول عرفا، درد، هم جای شکر دارد و هم درمان، بنابراین درد کرونا دردی است که با اتحاد ما انسان ها در جهانی که در آن هستیم، می تواند بیرون برود. وقتی ما پیمان می بندیم مسائل بهداشتی را رعایت کنیم اول برای سلامتی خود، بعد خانواده و جامعه تلاش می کنیم و این اولین گامی است که کرونا را می ترساند و در زدن ماسک همگانی و رعایت نکات بهداشتی تنها راه شکست کرونا است.

وی ادامه داد: آنچه مهم است این است که نگذاریم مسایلی مانند گرانی باعث شود، وجود نازنین ما دچار کرونا شود. اینکه دولت با توجه به سیاست گذاری های اقتصادی و انسانی کمک می کند یا نه مسأله مهمی است ولی در زمان کمبودها و عدم امکانات بهداشتی کافی، داشتن خلاقیت هایی برای رعایت نکات بهداشتی و ایمنی، از مسایل قابل توجه است؛ مثلا اگر برای ضد عفونی کردن به الکل دسترسی نداریم از مواد دیگری برای حفظ سلامتی خود بهره گیریم.

نویسنده نمایشنامه ابریشم بانو، کنیزک قابله و گفتگوی مکبث و اسفندیار درادامه متذکر شد: با توجه به شیوع تصاعدی این بیماری که یک فرد آلوده می تواند دهها نفر را آلوده کند، چه مطلوب است که دولت در کنار مسئولان مربوطه با یک برنامه ریزی منطقی برای جلوگیری از شیوع این بیماری راه های موثر تری را در پیش بگیرد، حتی اگر لازم است به تک تک خانه ها برود و موارد مشکوک را چک کند.

وی در ادامه در خصوص ترویج فرهنگ در خانه بمانیم دربرنامه های صداوسیما گفت: یکی از نمونه های شاخص ترویج این فرهنگ در دورن کرونا فصل جدید مسابقه خانه ما است. برنامه خانه ما دو واژه بسیار پر مسئولیتی را به همراه دارد؛ خانه که مهمترین نهاد پرورش انسان است و از همین خانه است که آدم ها نابغه می شوند و می توانند برای جامعه مفید و موثر واقع شوند یا برعکس تبدیل به یک جنایتکار یا خلافکار گردند. بنابراین خانه مارا باید با درک مسوولیت درون خانه و افراد خانواده بپذیریم.

وی یادآور شد: به تصویر کشیدن خانه هایی که در عین متفاوت بودن، اصول فرهنگی و شالوده خانواده ایرانی را حفظ می کنند و به قوانین متناسب با فرهنگ های ایرانی پایبند هستند، توانسته جذابیت برنامه را افزون تر کند.

دارنده دکترای تئاتر و صلاحیت هنری اداره تئاتر همچنین به اهمیت اقتصاد در فرهنگ ایرانی و ادبیات فارسی پرداخت و یاد آورشد: در بحث اقتصادی و مدیریت هزینه، حتی ادبیات ما حاوی مثال های بسیار و تمثیل های متعددی در این رابطه است؛ به اندازه جیب ات خرج کن، چو دخلت نیست خرج آهسته تر کن نمونه هایی از هشدارهای اقتصادی است که در ادبیات ما به آن پرداخته شده و ما آن ها را در گفتار روزانه بکار می بریم. بنابراین پرداختن به چنین موضوع سفارش شده ای در یک برنامه تلویزیونی قابل تأمل است. خود من از ایناین نوع برنامه ریزی برای مخارج خانه، در مسابقه خوشم آمد. نکته جالب توجه در بحث هزینه ها این بود که محدود بودن بودجه موجب نشده ارتباط خانواده ها کمتر شود، میهمانی ندهند یا برای اینکه خرج زیادی نکنند بیرون نروند و یا خرید نکنند.

بازیگر شرایط سفید تاکید کرد: حتی انجام هنرها و صنایع دستی در خانه روحیه خاصی را درون آدم زنده می کند. حضور رنگ در این نوع کارها و آرامشی که از انجام آن حاصل می شود و محصولی که در خاتمه به وجود می آید موجب شادابی روان یک سازنده و تولید کننده است. کار قابل تحسین خانه ما، ترغیب خانواده ها با تکیه بر توانایی خود برای انجام چنین کارهایی در خانه است تا از این طریق بتوانند به اقتصاد خانواده کمک کنند. چراکه هر انسانی قدرت انجام کاری را دارد فقط باید طریقه و روش انجام آن کار را به دست آورد. انسان ناتوان نیست، کافی است استعداد و توانایی خود را برای انجام کاری به دست بیاورد..

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 501

به "روایت آقای بازیگر از شرایط سخت کرونایی ، تنها راه برای شکست کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت آقای بازیگر از شرایط سخت کرونایی ، تنها راه برای شکست کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید