روسیه به تحریم های کانادا پاسخ داد

به گزارش تور انگلیس، در واکنش به اقدامات ضدروسی کانادا و تحریم 30 تبعه این کشور مسکو اعلام نمود ورود دهها کانادایی به خاک روسیه را ممنوع خواهد نمود.

روسیه به تحریم های کانادا پاسخ داد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از رادیو آزاد اروپا، ماریانو راخوی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: لیست ما بلند خواهد بود تعداد زیادی از اسامی در آن است.

وی اضافه کرد: انتشار فهرست30 نفره از سوی کانادا این سوال را به وجود می آورد که اتاوا از انجام این کار چه هدفی دارد؟ آیا آنها واقعا فکر می نمایند که می توانند روسیه را تحت فشار بگذارند یا اینکه تنها می خواهند جاه طلبی های سیاسی خود را برآورده نمایند؟

وی اضافه کرد: اگر شرکای کانادایی ما بازی اعمال تحریم را دوست دارند در نتیجه ما نیز مجبوریم به آنها پاسخ دهیم. البته ما بدون شک راه همکاری سازنده درخصوص مسائل مهم برای مردم و هر دو کشور را ترجیح می دهیم.

در همین حال سفارت روسیه در اتاوا نیز بیانیه ای منتشر کرد و این تحریم ها را کاملا بی فایده تلقی کرد.

در این بیانیه آمده است: اتاوا با منزوی کردن خود از دوستی با یکی از کلیدی ترین قدرت های دنیا تنها برای شاد کردن لابی روسیه هراسی باعث می گردد که سیاست خارجه کانادا به دیدگاه کوته بینانه سیاه و سفید بازگردد که با ژئوپلتیک مدرن هیچ سنخیتی ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر کانادا بازی اعمال تحریم را ترجیح می دهد روسیه مجبور است به آن پاسخ دهد. از این زمان به بعد بسیاری از کانادایی ها از ورود به روسیه منع می شوند. این انتخاب ما نیست اما اعمال این تحریم های جدید از سوی کانادا ما را ملزم می سازد تا واکنشی مناسب به آن بدهیم.

دولت کانادا روز آدینه براساس قانون عدالت برای قربانیان مقام های خارجی فاسد که به قانون مگنتینسکی نیز شهرت دارد 30 شهروند روس را در لیست تحریم های خود قرار داد. علاوه بر شهروندان روس ، 19 تن از ونزوئلا از جمله نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور و شهروندانی از سودان جنوبی نیز در این فهرست هستند. تعداد کل این افراد 52 تن اعلام شده است.

کانادا اوایل امسال میلادی مدل خود از قانون مگنتینسکی را که مشابه قانون آمریکاست تصویب کرد که نقدها روسیه را به دنبال داشت.

الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات یکی از مهمترین اسامی ذکر شده در این فهرست کاناداست اما این فهرست شامل چندین تن از مقامات اداره مالیات و وزارت کشور روسیه نیز می باشد.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 264

به "روسیه به تحریم های کانادا پاسخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به تحریم های کانادا پاسخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید