زلزله ترکیه؛ داستان جوان آذربایجانی که خودروی صفر هدیه گرفت

به گزارش تور انگلیس، زلزله ترکیه؛ داستان جوان آذربایجانی که خودروی صفر هدیه گرفت

زلزله ترکیه؛ داستان جوان آذربایجانی که خودروی صفر هدیه گرفت

چندی پیش کاربران شبکه های اجتماعی از جوانی اهل جمهوری آذربایجان تجلیل کردند که با وجود امکانات کم تصمیم به یاری به آسیب دیدگان زلزله ویرانگر ترکیه گرفت.

به گزارش خبرنگاران، تصاویر و فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که مرد جوان این یاری ها را جمع آوری نموده و با خودروی خود که یک وسیله نقلیه قدیمی است به مرکز جمع آوری یاری های بشردوستانه منتقل نموده است.

در تصاویر منتشر شده خودرویی که بر روی آن پرچم ترکیه و آذربایجان برافراشته شده و مملو از یاری های بشردوستانه است دیده می گردد.

راننده این وسیله نقلیه که در سال 1981 ساخته شد، سرور بشیرلی، شهروند آذربایجانی معرفی شده است.

بشیرلی می گوید که این ها لباس های گرم و رختخواب هایی بودند که باید تحویل می دادم. این کاری است که من می توانم انجام دهم. دوستان و اقوامم از من خواستند که آن ها را تحویل دهم، بنابراین همه را جمع کردم و به مرکز رفتم.

برای ما، این وظیفه ماست که از مردم ترکیه حمایت کنیم. ما (آذربایجان و ترکیه) دو کشور، اما یک ملت هستیم. ما فقط کار های لازم را انجام می دهیم. ما این کار را انجام می دهیم و به این کار ادامه خواهیم داد.

مرد 33 ساله آذربایجانی گفت که شاید ماشین من قدیمی باشد، اما قلب ما بزرگ است. ما باید به ملت برادرمان یاری کنیم.

معلوم شد او در خانه ای بسیار ساده زندگی می نماید، اما دلش بزرگ است. بشیرلی و برادرش علیرغم مسائل مالی خود، در یاری به مردم ترکیه مصمم هستند، انگیزه ای که تا حدی از گذشته خودشان نشأت می گیرد، زیرا آن ها در میان هزاران آواره از سرزمین خود در منطقه قره باغ آذربایجان بودند.

کمی بعد یک تاجر اهل ترکیه تصمیم گرفت به صورت عملی از جوانان آذربایجانی تشکر کند و به او یک خودروی صفر کیلومتر هدیه کرد.

از سوی دیگر گروهی از بازرگانان ترکیه و آذربایجانی پس از مشاهده کوشش های قهرمانانه او تصمیم گرفتند بشیرلی را برای یاری در عملیات امدادی به ترکیه بفرستند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1561

به "زلزله ترکیه؛ داستان جوان آذربایجانی که خودروی صفر هدیه گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله ترکیه؛ داستان جوان آذربایجانی که خودروی صفر هدیه گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید