زیردریایی بدون سرنشین و جستجوی ثروت در اقیانوس

به گزارش تور انگلیس، در منطقه Clarion-Clipperton و در عمق 4572 متری اقیانوس آرام، خوشه های منگنز با ابعاد مشابه با سیب زمینی وجود دارد. این فلز نادر هم اکنون تبدیل به هدف صنعت معدن دریایی نوظهوری شده که علاوه بر جمع آوری آن ها، بدنبال نقشه برداری از کف اقیانوس ها است.

زیردریایی بدون سرنشین و جستجوی ثروت در اقیانوس

برای دستیابی به این فلز، ابتدا باید آن ها را در کف اقیانوس شناسایی کرد که برای این هدف از زیردریایی های بدون سرنشین استفاده می گردد. این پهپادها می توانند زیر سطح دریا، نقشه برداری نمایند. ریچارد میلز، معاون ریاست شرکت فروش تجهیزات رباتیک دریایی Kongsberg Maritime اعلام نموده که برای دسترسی به اطلاعات با دقت بالا، باید سنسور را نزدیک به محلی قرار دهید که در حال تماشای آن هستید که برای این کار، AUV یا زیردریایی اتوماتیک بهره ببرید.

شاید آینده دستگاه های بدون سرنشین با آسمان گره نخورده باشد، بلکه برای یاری به کشف مواد در زیر سطح دریا مورد استفاده قرار بگیرند. شرکت های خصوصی در حال توسعه دستگاه های زیردریایی های بدون سرنشین با سنسورهای بهتر و قابلیت های بیشتر هستند و اتحادیه اروپا به همراه دانشگاه ها در سراسر دنیا بودجه چنین برنامه هایی را تامین می نمایند.

کف اقیانوس ها که دمای کمی دارند، به احتمال زیاد منبع غنی از فلزات نایاب زمین هستند. گفته می گردد ارزش طلای قرار گرفته در کف اقیانوس ها به 150 تریلیون دلار می رسد و ارزش سایر فلزات شامل منگنز، نیکل، مس و کبالت نیز کمتر از چندین تریلیون دلار نیست. با توجه به احتیاج روزافزون صنایع الکترونیکی به فلزات نایاب، سرمایه گذاری دولت ها و کشورها برای جمع آوری منابع دریایی افزایش پیدا می نماید.

شرکت استخراج معدن DeepGreen Metals سه منطقه دارای مجوز در اقیانوس آرام دارد که از جمله آن ها می توان به دو منبع با احتمال وجود میلیاردها تن فلز اشاره نمود. مدیرعامل این شرکت، جرارد بارون اعلام نموده که زیردریایی های بدون سرنشین برای مطالعات زیست محیطی در مناطقی که احتمال استخراج فلزات وجود دارد، بی نظیر هستند.

زیردریایی های بدون سرنشین در دهه های گذشته پیشرفت نموده اند اما این پیشرفت چندان چشمگیر نبوده. اولین زیردریایی بدون سرنشین در سال 1864 خلق شد و در دهه 50 میلادی، دانشگاه واشنگتن آغاز به توسعه زیردریایی با همکاری نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا کرد. از آن موقع تا به امروز، نوآوری های زیادی در این بخش صورت نگرفته، البته با افزایش تقاضا برای فلزات نایاب، سرمایه گذاری ها در این بخش افزایش داشته است.

میلز پیش بینی نموده فناوری جدید سنسورها در آینده، اطلاعات دقیق تری در اختیار افراد قرار می دهند. علاوه بر این، به اعتقاد میلز این دستگاه ها در زمان انجام عملیات قابلیت های بیشتری پیدا می نمایند که شامل شناسایی اتوماتیک اجسام می گردد.

بسیاری بدنبال نقشه برداری از کف دریا هستند که برای مثال می توان به همکاری گروهی از دانشمندان و مهندسان با پشتیبانی بنیاد Nippon ژاپن و General Bathymetric Chart of the Oceans برای نقشه برداری از کف اقیانوس تا سال 2030 اشاره نمود که البته تا به امروز کمتر از 20 درصد این کار صورت گرفته است.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 420

به "زیردریایی بدون سرنشین و جستجوی ثروت در اقیانوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیردریایی بدون سرنشین و جستجوی ثروت در اقیانوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید