سفر فرستاده آمریکا به عربستان برای برقراری آتش بس در یمن

به گزارش تور انگلیس، به گزارش خبرنگاران به نقل از العهد، تیموثی لندرکینگ فرستاده آمریکا در امور یمن امروز با محمد آل جابر سفیر عربستان سعودی در یمن ملاقات و درباره تلاشهای اجرا شده برای آتش بس در یمن مصاحبه کرد.

سفر فرستاده آمریکا به عربستان برای برقراری آتش بس در یمن

در این ملاقات مسائل انسانی و کوششها و اقدامات بین المللی برای برقراری آتش بس در یمن و ایجاد صلح و ثبات در این کشور مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

لندرکینگ روز گذشته (چهارشنبه) برای ملاقات با مسئولان یمنی و سعودی وارد ریاض شد و پیش از ملاقات با سفیر عربستان در یمن با تعیین عبدالملک نخست وزیر دولت مستعفی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی ملاقات کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور نموده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق ننموده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور، توسعه قحطی، گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1060

به "سفر فرستاده آمریکا به عربستان برای برقراری آتش بس در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر فرستاده آمریکا به عربستان برای برقراری آتش بس در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید