سهم بالای نیروگاه های حرارتی در برنامه توسعه نیروگاه های کشور، توافقنامه پاریس جایگاهی ندارد

به گزارش تور انگلیس، سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به اینکه ایران یکی از معدود کشور های دارای فن آوری های احداث نیروگاه های گازی و سیکل ترکیبی است لذا سهم این نیروگاه ها در برنامه ریزی توسعه نیروگاه های کشور بسیار زیاد است.

سهم بالای نیروگاه های حرارتی در برنامه توسعه نیروگاه های کشور، توافقنامه پاریس جایگاهی ندارد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: تکالیف و یا محدودیتی برای ساخت نیروگاه های تازه حرارتی به علت الزام توافق نامه پاریس برای کاهش گازهای گلخانه ای ناشی از این توافق به وزارت نیرو ابلاغ نشده است و برنامه های تدوین شده وزارت نیرو هم فقط ناظر بر تامین برق مشترکان و تقاضای پیش رو و بعلاوه امنیت شبکه برق و پایداری آن است.

وی اضافه نمود: در این راستا با توجه به پیش بینی افزایش مصرف مدل های چیدمان نیروگاه هایی که می بایست در آینده به مدار آیند، برنامه ریزی شده و مبنای عمل قرار می گیرد.

عضو هیئت مدیره شرکت توانیر توضیح داد: با توجه به اینکه ایران یکی از معدود کشورهای دارای فن آوری های احداث نیروگاه های گازی و سیکل ترکیبی است لذا سهم این نیروگاه ها در برنامه ریزی توسعه نیروگاه های کشور بسیار زیاد است؛ البته بسیاری از این نیروگاه ها طرح تبدیل به سیکل ترکیبی هم خواهند داشت که ان را تبدیل به نیروگاه های با فراوری حداکثر و راندمان مطلوب می کنند و از طرف دیگر منجر به صرفه جویی سوخت هم خواهد شد.

وی اعلام کرد: تاکید می کنم در فرایند برنامه ریزی احداث نیروگاه های تازه توافق نامه پاریس جایگاهی ندارد و طی هشت سال اخیر حدود بیست هزار مگاوات نیروگاه عمدتا نیروگاه های سیکل ترکیبی پر بازده احداث شده است که برای رشد متعارف مصرف کفایت می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1087

به "سهم بالای نیروگاه های حرارتی در برنامه توسعه نیروگاه های کشور، توافقنامه پاریس جایگاهی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم بالای نیروگاه های حرارتی در برنامه توسعه نیروگاه های کشور، توافقنامه پاریس جایگاهی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید