فاجعه قحطی عمدی در یمن عمیق تر می گردد ، دختری 13 ساله با 9 کیلو وزن

به گزارش تور انگلیس، احمدیه جوایدی یکی از هزاران کودک یمنی است که با سوءتغذیه روبرو شده. او به سختی یک لیوان را در دست می گیرد و از آن آب می نوشد.

فاجعه قحطی عمدی در یمن عمیق تر می گردد ، دختری 13 ساله با 9 کیلو وزن

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، فاجعه یعنی این: احمدیه جوایدی هفته پیش فقط 9 کیلو وزن داشت. چه کسی باور می نماید یک انسان 13 ساله با چنین وزنی زنده بماند؟ او هفته گذشته در بیمارستانی پذیرش شد، در واقع بیمارستانی در صنعا پایتخت یمن. او در چهار روز گذشته مدام تحت درمان قرار داشته و پزشکان پیروز شدند وزن این کودک بینوا را از 9 کیلو به 14 کیلو برسانند.

برادر عظیم تر احمدیه می گوید: من می ترسم وقتی به خانه خودمان در حومه شهر برگردیم شرایط او به دلیل کمبود مواد غذایی تغذیه ای دوباره خراب گردد. ما هیچ درآمدی نداریم.

بر اساس گزارش های سازمان ملل 16 میلیون یمنی در معرض گرسنگی هستند. پنج میلیون نفر از آنها در آستانه قحطی شدید قرار دارند.

سازمان ملل متحد امیدوار است در یک رویداد تعهد مجازی حدود 3.85 میلیارد دلار سرمایه جمع کند تا از قحطی قریب الوقوعساخته دست بشر که بدترین شرایط دنیا برای دهه ها است ، جلوگیری کند.

سازمان ملل از شرایط موجود در یمن به بحران انسانی گسترده در دنیا یاد می نماید.

80 درصد از جمعیت یمن احتیاج به یاری های دنیای دارند. بیش از 400 هزار کودک زیر 5 سال یمنی نیز به شدت دچار سوء تغذیه هستند.

یک شهروند یمنی می گوید: قبل از جنگ با عربستان، یمن یک کشور فقیر با مشکل سوء تغذیه بود ، اما این کشور دارای مالی کارآمد بود ، دولتی که به بسیاری از مردم خود خدمات ارائه می داد و زیرساخت های ملی و پایگاه صادراتی داشت. اما جنگ تا حد زیادی همه اینها را نابود نموده است.

در دنیا مدرن اساساً قحطی در خصوص افرادی است که هیچ درآمدی ندارند و سپس افراد دیگر جلوی کوشش برای یاری به آنها را می گیرند. این اساساً همان چیزی است که در یمن اتفاق افتاده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 912

به "فاجعه قحطی عمدی در یمن عمیق تر می گردد ، دختری 13 ساله با 9 کیلو وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاجعه قحطی عمدی در یمن عمیق تر می گردد ، دختری 13 ساله با 9 کیلو وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید