مالکان مکلف به ثبت انواع مالکیت در سامانه املاک و اسکان شدند

به گزارش تور انگلیس، تهران (پانا) - معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه مالکان از 19 فروردین مکلف به ثبت مالکیت در سامانه املاک و اسکان هستند، گفت: هر خانواری می تواند یک محل سکونت اصلی و یک محل سکونت فرعی در شهر دیگری داشته باشد و اینها به عنوان خانه خالی تلقی نمی گردد.

مالکان مکلف به ثبت انواع مالکیت در سامانه املاک و اسکان شدند

به گزارش وزارت راه و شهرسازی؛ محمود محمودزاده در مورد الزام مالکان به درج واحدهای مسکونی تحت تملک خود در سامانه املاک و اسکان، نکاتی را ارایه کرد.

معاون مسکن و ساختمان گفت: الزام ثبت مالکیت توسط مالکان در سامانه املاک و اسکان به استناد ماده 54 الحاقی است که چندی پیش در مجلس تصویب شد و قانون جدیدی است که در تکمیل قوانین قبلی تصویب شد و همه خانوارها اعم از شهری و روستایی مکلف هستند مالکیت خود را در سامانه ثبت نمایند که این مالکیت شامل خانه های استیجاری، ملکی و تجاری و هر نوع مالکیت می گردد.

وی درباره نقش وزارت راه در مورد درج مالکیت، توضیح داد: سامانه املاک و اسکان توسط وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی خانه های خالی طراحی و راه اندازی شد. هم اکنون سامانه گسترش داده شده و برای شناسایی انواع مالکیت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، مالکان باید برای ثبت مالکیت خود به نشانی http://amlak.mrud.ir مراجعه نمایند.

محمودزاده ادامه داد: علاوه بر آن مالکان هر نوع ملکیتی دارند باید در سامانه املاک و اسکان ثبت نمایند. چنانچه در 2 ماه که قانون تعیین نموده است مالکیت ها ثبت نگردد به عنوان خانه خالی شناخته می گردد و مشمول اخذ مالیات خواهد شد. هر خانواری می تواند یک محل سکونت اصلی و یک محل سکونت فرعی در شهر دیگری داشته باشد و اینها به عنوان خانه خالی تلقی نمی گردد. مازاد بر آن اگر تعیین گردد و بیش از چهارماه خالی بماند مشمول قانون جدید می گردد.

لازم به ذکر است، در ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم آمده است: واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور (موضوع تبصره7 ماده169مکرر این قانون) به عنوان واحد خالی شناسایی می شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره به توضیح زیر خواهند شد: (1)

سال دوم- معادل یک دوم مالیات متعلقه

سال سوم- معادل مالیات متعلقه

سال چهارم و به بعد- معادل یک و نیم (5/1) برابر مالیات متعلقه

(1) به موجب بند 12 ماده واحده قانون اصلاح قانون مالیات­های مستقیم، مصوب 31/4/1394، ماده(54 مکرر) به قانون الحاق شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 908

به "مالکان مکلف به ثبت انواع مالکیت در سامانه املاک و اسکان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالکان مکلف به ثبت انواع مالکیت در سامانه املاک و اسکان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید