مدرس داوری فیفا: ایران داوران جوان خوبی دارد، امیدوارم سطح قضاوت شان را به استانداردهای بین المللی برسانیم

به گزارش تور انگلیس، مدرس داوری فیفا ابراز امیدواری کرد، سطح قضاوت داوران جوان ایرانی به استانداردهای بین المللی برسد.

مدرس داوری فیفا: ایران داوران جوان خوبی دارد، امیدوارم سطح قضاوت شان را به استانداردهای بین المللی برسانیم

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امباکه مادمبا درباره برگزاری دوره داوری فوتبال فیفا در کشورمان گفت: این کلاس در راستای دانش افزایی داوران در سراسر جهان برگزار می گردد و امروز این دوره را در ایران به عنوان یکی از قطب های فوتبال آسیا برگزار می کنیم.

مدرس داوری فیفا با اشاره به اینکه ایران داوران جوانِ خوبی دارد، گفت: امیدوارم بتوانیم سطح قضاوت آنها را به استانداردهای بین المللی برسانیم. معتقدم شما از پشتوانه بسیار قوی برخوردار هستید. از طرف اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به خاطر برگزاری این دوره در کشور ایران تشکر می کنم.

مادمبا اضافه نمود: این دوره ها می تواند تأثیر زیادی در فرایند آمادگی جسمانی داوران داشته باشد. ما در این کلاس ها روی تمرینات قدرتی و سرعتی داوران کار می کنیم. به آنها می گوییم در کدام نقطه ضعف دارند. همین طور در کدام نقطه قوت دارند. آنها با تمرینات مستمر باید نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را پوشش دهند. همچنین روز گذشته در تمرینات عملی کار با وزنه را در ساختمان پِک انجام دادیم. معتقدم برای توسعه و بهبود آمادگی جسمانی، داوران باید کوشش مضاعفی داشته باشند.

مدرس فیفا در انتها خاطر نشان کرد: در حال حاضر تأکید فیفا بر این است که داوران بیشتر خارج از کلاس کار نمایند و تمرینات عملی در زمین داشته باشند. امیدوارم در این زمان به جامانده بتوانیم تمرینات عملی بیشتری روی داوران داشته باشیم تا ارزیابی صحیحی از نحوه جابه جایی، جاگیری و آمادگی جسمانی آنها در زمین بازی داشته باشیم.

لازم به ذکر است، این دوره تا روز چهارشنبه 4 دی ماه ادامه دارد و داوران ایرانی زیر نظر والنتین ایوانف از روسیه و امباکه مادمبا از سنگال که مدرسان فیفا هستند، آموزش های لازم را می بینند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 32

به "مدرس داوری فیفا: ایران داوران جوان خوبی دارد، امیدوارم سطح قضاوت شان را به استانداردهای بین المللی برسانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرس داوری فیفا: ایران داوران جوان خوبی دارد، امیدوارم سطح قضاوت شان را به استانداردهای بین المللی برسانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید