مرحله نخست تست انسانی واکسن کرونای رازی روی 13 نفر انجام می گردد

به گزارش تور انگلیس، به گزارش خبرنگاران، علی اسحاقی پیش از ظهر دوشنبه در کنفرانس خبری با موضوع رونمایی از اولین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کووید -19 به نام (رازی کوو پارس) در مؤسسه تحقیقات و سرم سازی رازی صورت گرفت، اظهار کرد: مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با قدمت و عقبه 96 ساله به عنوان افتخار ایران زمین پیروز شد واکسن استنشاقی تزریقی به نام رازی کووپارس به عنوان واکسن کووید -19 پروتئین نوترکیب فراوری کند.

مرحله نخست تست انسانی واکسن کرونای رازی روی 13 نفر انجام می گردد

وی با بیان اینکه 11 واکسن در برنامه واکسیناسیون کشور وجود دارد که 6 واکسن توسط مؤسسه رازی فراوری شده است، توضیح داد: این واکسن ها شامل قطره فلج اطفال، سرخچه، دیفتری و کزاز و.. هستند که از فراوریات این مؤسسه است.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی توضیح داد: واکسن سرخک را از سال 1349، واکسن اریون از سال 1370 و همچنین واکسن فلج اطفال در سال 1355 توسط این مؤسسه فراوری شد که به این ترتیب واکسن های دیفتری، کزاز و سیاه سرفه به فراوری رسیدند.

شروع مطالعات اولیه و پیش بالینی واکسن از اسفند 98

وی اعلام نمود: مطالعات اولیه و پیش بالینی این واکسن در مؤسسه رازی از اسفندماه سال 98 شروع شد.

اسحاقی با بیان اینکه که این مطالعات در فاز نخست با جوندگان مانند موش و خرگوش شروع شد، گفت: در فاز بعدی واکسن بر روی 25 میمون سبز آفریقایی صورت گرفته است که تمامی نتایج مثبت بود و اطلاعات کافی در این زمینه جمع آوری و آنالیز شد.

وی با بیان اینکه اواخر تیرماه نتایج رضایت بخش بود و جمع آوری و آنالیز دقیق انجام شد، بیان نمود: این نتایج به وزارت بهداشت ارسال شد و در نهایت این واکسن در 27 دی ماه مصوبه کمیته اخلاق را برای فراوری ورود به آزمون بالینی را دریافت کرد.

تمام پروتکل های کارآزمایی بالینی واکسن صورت گرفته است

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اظهار کرد: تمام پروتکل های کارآزمایی بالینی صورت گرفته و واکسن برای تزریق آماده است.

وی ادامه داد: سایت برای داوطلبین تزریق واکسن کوو پارس تهیه شده و داوطلبین می توانند به این سایت مراجعه و مشخصات خود را وارد نمایند.

اسحاقی متذکر شد: با تصویب کمیته ملی اخلاق، آزمایش انسانی این واکسن به زودی بر روی 13 نفر در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران شروع می گردد، این واکسن طی مدت 9 ماه به نتیجه رسید و باید با دقت و نگاه بیشتری مورد آنالیز قرار می گرفت و تا نتایج مورد تأیید سازمان غذا و دارو قرار نمی گرفت ما نمی توانستیم اطلاع رسانی برای ساخت این واکسن انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه این واکسن باید مورد تأیید سازمان غذا و دارو قرار می گرفت، گفت: برای فراوری واکسن احتیاج به سیاسی کاری نداریم و باید کار مطالعاتی و علمی انجام می شد.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه این واکسن یک نوع واکسن با ترکیبات پروتئینی است، بیان نمود: این تهمت را زدند که واکسن ما انگلیسی است اما تمام دانش و علم فراوری واکسن کووپارس مانند سایر واکسن های دیگر از فراوریات مؤسسه رازی بوده و تمام فعالیت با تأیید و نظارت وزارت بهداشت صورت گرفته است.

وی تصریح شد: این واکسن در چندین فاز بر روی افراد سالم از 18 تا 55 سال انجام می گردد و تمام مراحل کار در بیمارستان رسول اکرم (ص) شهرآرا صورت می گیرد. اگر نتایج رضایت بخش بود و پاسخ ایمنی رخ داد فازهای بعدی اجرا می گردد.

اسحاق متذکر شد: تمام داوطلبین به دلیل سهولت در تردد باید از استان های البرز و تهران باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 844

به "مرحله نخست تست انسانی واکسن کرونای رازی روی 13 نفر انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله نخست تست انسانی واکسن کرونای رازی روی 13 نفر انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید