مرد پشت پرده چینش دولت مصطفی ادیب کیست؟

به گزارش تور انگلیس، یک رسانه لبنانی در گزارشی به پشت پرده تشکیل کابینه از سوی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان پرداخته و از فردی پرده برداشته است که اسامی را برای وی می چیند و غربال می نماید.

مرد پشت پرده چینش دولت مصطفی ادیب کیست؟

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، النشره در گزارشی گفت: آنکه دولت را می چیند و اسامی را برای مصطفی ادیب غربال می نماید، عزمی میقاتی است و هماهنگ کننده ادیب با سعد حریری نخست وزیر اسبق لبنان است. همچنین گفته می گردد که سعد حریری کوشش می نماید جو صدی یک کارشناس مسائل اقتصادی ارتودوکس مذهب را به سمت معاونت نخست وزیر انتخاب کند. وی یکی از وابستگان روبیر غانم نماینده فقید مجلس لبنان و متمایل به جریان المستقبل است و از اسامی دیگر، جو عیسی الخوری است که یکی از مشاوران نجیب میقاتی نخست وزیر اسبق لبنان بوده است.

النشره در ادامه به نقل از یکی از ناظران امور آورده است: اگر اوضاع به همین منوال پیش برود دولت باید دولتی متشکل از دو جریان عمده تسنن شامل المستقبل و العزم خواهد بود، که سعی دارند چماق فرانسوی را بر سر مخالفان خود فرود آورند و جریان شیعی و مسیحیان مارونی را کنار بزنند و شخصیت های مسیحیی نزدیک به خود را با بهره برداری از فشار امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روی کار آورند.

این رسانه لبنانی در گزارش خود بیان می نماید: اگر دو گروه شیعی رویکردی مشابه جریان ملی آزاد لبنان در پیش بگیرند، آن ها با هر اتفاقی می توانند دولت را در اختیار بگیرند و قواعد بازی را تغییر دهند.

النشره آورده است: معین عیسی الخوری سئوالاتی را در محافل مارونی ایجاد نموده است وبرخی از آن ها می پرسند که آیا لحن تند بشارة پطرس الراعی ضد شیعیان می تواند به نفع آرامش باشد؟! آیا دعوت وی از نخست وزیر برای تشکیل کابینه کوچک مرکب از افراد مستقل بدون توجه به احدی، به مفهوم پذیرش به حاشیه رانده شدن اختیارات رئیس جمهوری است؟

این درحالی است که مصطفی ادیب نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان در اظهار نظری از کاخ بعبدا گفت که با میشل عون رئیس جمهور لبنان برای رایزنی های بیشتر ملاقات نموده است.

وی اضافه کرد: ان شاء الله خیر است.

قبلا هم النشره احتمال داده بود که مصطفی ادیب دولت خود را به میشل عون معرفی نکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 567

به "مرد پشت پرده چینش دولت مصطفی ادیب کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد پشت پرده چینش دولت مصطفی ادیب کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید