هشدار پنتاگون نسبت به حملات سندروم هاوانا: با بروز علائم فورا محل را ترک کنید

به گزارش تور انگلیس، پنتاگون به مقامات امنیت ملی هشدار داده است که در صورت تشخیص آغاز ناگهانی فشار، صدا یا حرارت در سر، فورا و بدون هیچ گونه معطلی محل را ترک نمایند.

هشدار پنتاگون نسبت به حملات سندروم هاوانا: با بروز علائم فورا محل را ترک کنید

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این هشدار در بحبوحه ادامه افزایش موارد ابتلا به سندروم هاوانا منتشر شد. بیماری مرموز سندروم هاوانا به این نام خوانده می گردد چون اولین بار چند سال پیش در میان دیپلمات های آمریکایی در هاوانا مرکز کوبا مشاهده و ثبت شد. علایم این سندروم ، خونریزی بینی، سرگیجه، از دست دادن تعادل، سردرد و مسائل شنوایی و اضطراب است.

به دیپلمات های آمریکایی در داخل و خارج از کشور اطلاع داده شده که نسبت به نشانه های این بیماری مرموز هوشیار باشند؛ بیماری که دلیل آن همچنان ناشناخته به جامانده است.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا گفت: پرسنل ما با علائم واقعی روبرو هستند. ما کاملا هوشیار هستیم که مردم یک اتفاق کاملا واقعی را تجربه می نمایند و این مساله بر سلامت آنها تاثیر منفی واقعی دارد. ما باید به حرف پرسنل مان که درباره داشتن این علائم صحبت می نمایند، باور داشته باشیم. هر چه سریع تر بتوانیم به این علائم واکنش نشان دهیم، نتیجه درمانی بهتری می گیریم.

بیش از 12 تن از دیپلمات های آمریکایی دچار آسیب های مغزی دائمی شده اند و بسیاری دیگر هم دچار بیماری های مزمن شده اند؛ بیماری هایی که در ویتنام، اتریش، چین و واشنگتن گزارش شده اند.

یکی از گزارشات از طبقه بندی خارج شده وزارت امور خارجه آمریکا نشان داد که محتمل ترین دلیل این بیماری مرموز جیرجیرک ها هستند.

این گزارش سلاح های رادیویی یا ماکروویوی به اسم مسئول صداهای وزوز و سوت کشیدن گوش که یکی از علائم سندروم هاوانا محسوب می شوند را رد کرد و گفت: محتمل ترین منبع این صداها جیرجیرک های دم کوتاه هستند.

در این مطالعه نوشته شد: هیچ منبع واحد انرژی قابل قبولی (نه رادیویی،مایکرو ویو و نه صوتی) نمی تواند هم فراوری نماینده سیگنالهای صوتی-تصویری ضبط شده و هم تاثیر پزشکی گزارش شده، باشد. ما معتقدیم که این صداهای ضبط شده دارای ماهیت مکانیکی یا بیولوژیکی هستند تا این که منشا الکترونیک داشته باشند. محتمل ترین منبع آنها جیرجیرک است. ، ایستا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1180

به "هشدار پنتاگون نسبت به حملات سندروم هاوانا: با بروز علائم فورا محل را ترک کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پنتاگون نسبت به حملات سندروم هاوانا: با بروز علائم فورا محل را ترک کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید